Dominieke: "BLIJ ZIJN is je natuurlijke richtingaanwijzer."

Ik geloof dat blijheid ons kompas is omdat wat ons blij maakt ons toont wat wij echt willen... Blijheid is voor mij geen eindpunt en geen verplicht doel. Blijheid is een innerlijk kompas en dat wil ik jou ook leren.


Je bent welkom met alles wat je meedraagt. Met je vragen, je verlangens, je twijfels, je verhaal of je verdriet. 

Je kan bij mij terecht voor:

Dominieke: "OMGAAN MET ROUW nodigt je uit tot innerlijke groei."

In alle zachtheid je verhaal vertellen...

In rouwbegeleiding werken we op jouw tempo. Eerst is er ruimte om stil te staan bij wat je hebt meegemaakt en wat dat met je doet. Door te luisteren help ik je opnieuw contact te maken met jezelf, met wat vastzit, pijn doet of aandacht vraagt.

Maar we doen meer dan alleen praten. Met zachte oefeningen en kleine stappen zoeken we samen naar meer rust, ademruimte en houvast. We kijken naar wat jij nodig hebt, zodat verandering stap voor stap een plaats krijgt in jouw leven.

Rouwen is een persoonlijke reis. Het vraagt tijd, aandacht en zachtheid voor jezelf. Het is een proces van herinneren, loslaten, helen en uiteindelijk vrede vinden met wat is geweest.

Wat mensen vaak voelen in mijn begeleiding, is dat verdriet en levensvreugde naast elkaar mogen bestaan. Ik geloof niet dat we moeten kiezen tussen licht en diepgang. Net in moeilijke periodes kunnen mensen opnieuw voelen wat echt belangrijk is.

Uitdagingen waarbij ik je kan helpen:

  • verlies van een dierbare, door een overlijden of door andere omstandigheden
  • het einde van een relatie: partnerrelatie, familiebanden die doorbroken worden, afscheid van een vriend
  • een kind verliezen: IVF, miskraam, abortus, lege nest,...
  • afscheid van een dier
  • een grote verandering op je werk, in je leven
  • verhuizen
  • een rouwend lichaam
  • verlies dat niet zichtbaar is voor de buitenwereld
  • een ander gemis dat ruimte inneemt in je hart

Praktisch:

  • Een afspraak kan live (in Geraardsbergen) of online (via whatsapp of zoom).
  • Een sessie duurt ongeveer een uur, maar ik neem mijn tijd voor jou, dus het kan wat uitlopen.
  • Je krijgt lichtpuntjes en handvaten mee naar huis.

Dominieke: "HYPNOSE maakt onderliggende dynamieken zichtbaar. Het is echter geen quick fix, wel een proces."

Door hypnose te gebruiken, krijg je directe toegang tot je onderbewustzijn, waar je een innerlijke reis maakt naar verborgen gedachten en gevoelens. Hypnose is echter geen snelle oplossing, maar eerder een proces dat je in staat stelt bewust te worden van onuitgesproken zaken en ruimte te creëren voor persoonlijke veranderingen.

Opgelet: hypnose is geen quick fix en meestal heb je meerdere sessies nodig om tot het gewenste resultaat te komen. Hypnose is een proces van bewustwording. Enkel als jij open staat om te veranderen en aan jezelf te werken, kan innerlijke transformatie plaats vinden. Er zijn dus meestal meerdere sessie nodig.

Uitdagingen waarbij ik je kan helpen:

  • Stressmanagement en burnout(preventie)
  • Gewichtsverlies en kiezen voor een gezonde levensstijl
  • Stoppen met roken
  • Slaapproblemen
  • Allergie
  • Nagelbijten
  • Zelfvertrouwen en zelfbeeld
  • Faalangst, angsten en fobieën, hoogtevrees
  • Examenstress, podium- en presentatiestress
  • Stotteren
  • Rouwbegeleiding en traumaverwerking
  • Relatieproblemen
  • ...

Praktisch:

  • Een afspraak kan live (in Geraardsbergen) of online (via whatsapp of zoom).
  • Een sessie duurt ongeveer anderhalf uur, maar ik neem mijn tijd voor jou, dus het kan wat uitlopen.
  • Ik luister eerst naar jouw vraag en dan breng ik je in een diepe ontspannen staat.
  • Je luistert naar mijn stem en je gaat op 'innerlijke reis'. Er komen beelden naar boven die jou informatie of inzicht geven en die ervoor zorgen dat er transformatie kan plaats vinden.
  • Na de hypnosesessie bespreken we hoe de inzichten die je kreeg, jou kunnen helpen in het dagelijks leven.

Dominieke: "COACHING helpt je om weer te sprankelen en blij te zijn!!"

Bij een burn-out, een moeilijke periode of een intens verlies voelt het leven vaak zwaar, leeg of onzeker. Alsof je jezelf even kwijt bent geraakt. En toch: het kan opnieuw anders worden.

In mijn coaching begeleid ik je om opnieuw verbinding te maken met jezelf, je energie en wat jou van binnenuit versterkt. We werken met eenvoudige, doeltreffende oefeningen tijdens de sessies én praktische tools voor thuis. Zo leer je niet alleen begrijpen wat er gebeurt, maar ook voelen wat jou weer in beweging brengt.

Samen creëren we ruimte om spanning los te laten, helderheid te vinden en opnieuw contact te maken met wat jou goed doet. Met meer rust, meer veerkracht en meer vertrouwen in jezelf.

Zodat er opnieuw plaats komt voor blijheid. Voor speelsheid. Voor verwondering.

Uitdagingen waarbij ik je kan helpen:

  • Herstellen na burn-out of emotionele uitputting
  • Leren luisteren naar je grenzen en je lichaam
  • Loskomen van perfectionisme of zelfkritiek
  • Je eigen pad durven volgen
  • Keuzes maken die bij jou passen
  • Leren omgaan met familie, collega's,...
  • ...

Praktisch:

  • Een afspraak kan live (in Geraardsbergen) of online (via whatsapp of zoom).
  • Een sessie duurt ongeveer een uur, maar ik neem mijn tijd voor jou, dus het kan wat uitlopen.
  • Je krijgt oefeningen, tools en een houvast mee naar huis.

Dominieke: "SCHRIJVEN is als vrijen met je ziel..."

Dominieke Van Den Bossche: "IK BEN BLIJ en dat wil ik uitdragen."

In mijn eigen leven geniet ik van de kleine dingen die me blij maken: lachen met vriendinnen, schrijven in een tearoom, kleuren en glitters, dansen, (impro) spelen, clownerie, onverwachte schoonheid zien, praten met mijn partner, tijd doorbrengen met mijn dochters, schoonzoons en de mensen bij wie ik helemaal mezelf mag zijn.

Dat is ook wat ik anderen wil meegeven: dat er, zelfs na moeilijke of intense levensmomenten, opnieuw ruimte kan ontstaan om blij te zijn.

Ik ben zo blij dat het soms bijna niet in woorden te vatten is. Alsof ik met een zachte, roze bril naar het leven kijk. Niet omdat alles altijd perfect is, maar omdat ik het mooie opmerk: in mensen, in momenten, in het alledaagse.

Ik glimlach vaak en het voelt alsof het leven soms terug naar mij glimlacht. Voor mij is het leven vaak een feest: niet alleen op grote momenten, maar in het kleine, gewone, dagelijkse. En daar wil ik aan bijdragen: mensen helpen om opnieuw VERWONDERING te voelen over het leven. Om weer ruimte te maken voor blijheid en plezier en genieten. 

Want ik geloof dat er altijd opnieuw een opening kan ontstaan naar iets blijers, naar meer verwondering. 

En eens je dat pad van verwondering en blijheid begint te volgen, kan er iets veranderen. Niet omdat alles wegvalt wat moeilijk is, maar omdat je anders leert kijken, voelen en leven.

Blijheid is een manier van leven waarvoor ik bewust kies. En die blijheid en wijsheid deel ik graag met jou. Wees welkom.


Ik ben geschoold als coach, familieopsteller, organisatieopsteller, voice dialogue therapeut, hypnosetherapeut, rouwbegeleider, lachcoach, energetisch werker, Abraham Hicks-volger... en ben al +18 jaar werkzaam in deze branche.

Waarmee kan ik je helpen?

 
 
 
 
 

Mijn leuke team-maatjes waarmee ik graag samenwerk:

Privacybeleid

OK
unsplash